Završeni radovi na važnoj zagrebačkoj i međunarodnoj željezničkoj dionici

Radovi na modernizaciji jedne od najprometnijih željezničkih dionica u zemlji, Zagreb Kustošija-Zagreb Zapadni kolodvor-Zagreb Glavni kolodvor, uspješno su završeni, što donosi veću sigurnost, brzinu vlakova od 120 kilometara na sat (km/h) te veću propusnu moć pruge, rečeno je u četvrtak na završnici tog projekta.

Završnica na kojoj je, uz predstavnike izvođača i nadzora radova te HŽ Infrastrukture (HŽI), sudjelovao i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te ravnatelj SAFU-a Dragan Jelić, održana je na zagrebačkom Zapadnom kolodvoru.

U sklopu modernizacije obnovljeno je oko 10,5 kilometara kolosijeka, četiri mosta, dva cestovna prijelaza, sva signalizacija i ostalo vezano za promet vlakova, a očekuje se i da će putnici biti zadovoljniji, a vlakovi redovitiji i brži, budući da se sada brzina prometovanja može povećati sa 60 na 120 km/h.

Važnost te dionice za gradski i prigradski, ali i međunarodni teretni promet naglasio je i Butković, dodajući da iako se radi o svega 3,5 kilometra duljine, ona je na na sjecištu koridora RH1 i RH2, kojom dnevno prođe oko 150 vlakova.

Vrijednost radova iznosila je 29,2 milijuna eura, što je u cijelosti bespovratno financirano iz EU fondova odnosno Nacionalnog programa za oporavak i otpornost (NPOO), dodao je ministar, ocijenivši da su radovi relativno brzo završeni, u manje od dvije godine. Naveo je i da su na željeznici u tijeku radovi vrijedni oko 1,5 milijardi eura, a da će se u idućih 10-ak godina uložiti oko 6 milijardi eura u obnovu željeznicu u Hrvatskoj.

“Puno je toga pred nama na željeznici, ali i iza nas su već veliki završeni projekti, poput ovoga koji se nastavio na već obnovljenu prugu od Savskog Marofa prema Zagrebu, a dovršena je i dionica Krapina-Zabok”, kazao je Butković.

Kršić je dodao da su u tijeku ili u pripremi mnogi projekti obnove pruga po Hrvatskoj, od Zagreba prema istoku, preko Karlovca do Rijeke, a osim obnove Zapadnog kolodvora u Zagrebu najavio je i skori natječaj za radove projektiranja rekonstrukcije i zagrebačkog Glavnog kolodvora. “U idućih 10-ak godina trebali bi prema planovima obnoviti više od pola pruga u Hrvatskoj ili oko 1.300 kilometara”, naveo je Kršić.

I predsjednik uprave HŽ Putnički prijevoz (HŽPP) Željko Ukić zadovoljan je radovima na spomenutoj dionici, koja će sada moći primiti i više vlakova tj. prometa i putnika, za koje iduće godine u ožujku stižu i novi vlakovi. Sada je u prometu 61 vlak, a ugovoreno je za idućih par godina 76, što će značiti i novo zapošljavanje.

Izvor/Foto: Hina

Skip to content