U Karlovcu su potpisani ugovori između HŽ Infrastrukture i konzorcija Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail, te HŽ Infrastrukture i tvrtke AŽD Praha za radove na projektu ” Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac na željezničkoj pruzi M202 Zagreb Gk–Rijeka“, vrijednom dvije milijarde i 721 milijun kuna, od čega se 85 posto sredstava sufinancira putem OPKK 2014. – 2020.
Na svečanosti potpisivanja prisustvovalo je nekoliko članova Vlade Republike Hrvatske predvođeno predsjednikom Vlade Andrejom Plenkovićem i potpredsjednikom Vlade i ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.
„Činjenica da se ovaj projekt većim dijelom sufinancira iz europskih sredstava govori koliko je važno biti dio Europske unije. Željeznički promet je diljem svijeta jedan od najsigurnijih i najbržih prometnih modaliteta i važno je da budemo u sklopu europskih željezničkih mreža. Drago mi je da imamo ovaj vrijedan projekt povezivanja Hrvatskog Leskovca s Karlovcem i daljnje ulaganje u prometnu infrastrukturu, posebno željezničku, korištenjem europskih sredstva. Mislim da svi ovakvi projekti pridonose boljem gospodarskom razvoju, boljoj prometnoj infrastrukturi, a u konačnici i jačanju Hrvatske kao prometnog čvorišta”, rekao je premijer Plenković.
Ministar Butković izdvojio je željeznicu kao prioritetni sektor: „Aktivna ulaganja na Mediteranskom koridoru, s danas potpisanim ugovorima, iznose oko 800 milijuna eura i, ono što je važno, današnjim potpisivanjem krećemo prema Rijeci. Ove godine otvorit ćemo i moderniziranu i elektrificiranu dionicu Zaprešić – Zabok i obnovljenu dionicu Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor te raspisati natječaj za radove na dionici željezničke pruge Dugo Selo – Novska na bivšem X. koridoru, prema Istoku zemlje. Ulaganja će biti i u druge vidove prometa, ali će u sljedećih desetak godina najviše ulaganja biti u željeznicu. To je desetljeće željeznice. Želimo da Hrvatska, kao što ima moderno izgrađene autoceste, ima i željeznički sustav i infrastrukturu na zavidnoj razini. Planirana ulaganja do 2030. godine iznose 3,5 milijarde eura, a uglavnom će biti usmjerena na RH1 i RH2 koridore.”
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je za ugovorenu dionicu rekao da je “početak modernizacije pruge od Zagreba prema Rijeci, jednom od najprometnijih pravaca, čime se osiguravaju uvjeti za povećavanje kapaciteta Riječke luke, ali i mijenja, modernizira prometna slika Hrvatske”.
Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra i nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka. Njezina rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka unaprijedit će ne samo prigradski promet grada Zagreba i Karlovca već će biti još jedan važan korak u izgradnji nizinske pruge, koji će u konačnici doprinijeti konkurentnosti luke Rijeka poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe.
Ispred SAFU na svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovali su pomoćnik ravnatelja Marko Župan i Gordana Tomašević iz Ureda za provedbu infrastrukturnih projekata.