Preskoči na sadržaj
Naslovnica » Novosti » Potpisan ugovor Rehabilitacija željezničke pruge na dionici Vinkovci – Tovarnik – državna granica iz programa ISPA vrijedan 41.766.847,33 eura

Novosti

Potpisan ugovor Rehabilitacija željezničke pruge na dionici Vinkovci – Tovarnik – državna granica iz programa ISPA vrijedan 41.766.847,33 eura

U sklopu pretpristupnog programa ISPA, namijenjenog financiranju infrastrukturnih projekata u području prometa i zaštite okoliša, potpisan je prvi ugovor o izvođenju radova iz projekta Rehabilitacija željezničke pruge na dionici Vinkovci - Tovarnik - državna granica. Ugovor je vrijedan 41.766.847,33 eura, od čega Europska komisija bespovratno dodjeljuje 15.871.401,99 eura, dok je ostatak sredstava osiguran iz proračuna RH.
Ugovor je sklopljen sa talijanskom tvrtkom SALCEF Construzioni Edili e Ferroviarie SpA. Krajnji korisnik projekta su Hrvatske željeznice d.o.o., dok se koordinacija projekta provodi preko Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Navedeni ugovor dio je Memoranduma o financiranju za Rehabilitaciju željezničke pruge na dionici Vinkovci - Tovarnik - državna granica potpisan u ukupnom iznosu od 75.761.000,00 eura. Europska komisija iz programa ISPA sufinancira projekt s iznosom od 28.789.000,00 eura (38%), dok se preostalih 46.972.000,00 eura osigurava državnim proračunom. Memorandum obuhvaća dva ugovora o izvođenju radova te jedan za pružanje usluga.
Cilj projekta je unaprijediti željezničku infrastrukturu i sigurnosni sustav na dionici Vinkovci-Tovarnik-državna granica, koji čini dio paneuropskog koridora X. Realizacijom projekta skratit će se vrijeme putovanja na toj dionici i povećati sigurnost prijevoza putnika, a time i neposredno pridonijeti konkurentnosti željezničkog prijevoza.
Dionica željezničke pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica sa Srbijom obuhvaćena ovim projektom nalazi se na dijelu X koridora transeuropske prometne mreže - od Salzburga do Soluna. Dionica na kojoj će biti obavljena obnova dužine je 33,5 kilometara. Provedbom projekta, doći će do povećanja brzine vlakova od današnjih 40 km/h do 160 km/h.
Projektom je predviđena modernizacija i obnova ratom oštećenog sustava signalizacije i kolosijeka te obnova i modernizacija postojećih uređaja kako bi se mogla postići navedena brzina vlakova. Nadalje, elektrifikacijom će biti izvršeno repozicioniranje kontaktne mreže duž čitave dionice do državne granice sa Srbijom i Crnom Gorom kako bi bila u skladu s modernizacijom kolosijeka i trasom. Radovima će biti obuhvaćeno i šest cestovno-željezničkih prijelaza, deset željezničkih stajališta, te modernizacija infrastrukture pružnih telefonskih uređaja.

Sve novosti
Povratak na vrh