Naslovnica » Novosti

Novosti

Edukacija za korisnike ugovora iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova

Edukacija za korisnike ugovora iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova

U Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije u ponedjeljak i utorak, 2. i 3. listopada 2017. godine, održana je uvodna edukacija za korisnike bespovratnih sredstava iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, u okviru Poziva Razvoj poslovne infrastrukture. Korisnici su imali priliku naučiti kako efikasno i na vrijeme izvršiti ugovorom propisane obveze, kako se pripremiti za terenske provjere, kako kvalitetno pripremiti i provesti nabavu, što su nepravilnosti i kako ih spriječiti kao i mnoge druge teme značajne za provedbu projekta.

Opširnije
Edukacija za korisnike ugovora iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova

Edukacija za korisnike ugovora iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova

U Središnjoj agenciji za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije u srijedu i četvrtak, 27. i 28. rujna 2017. godine, održana uvodna edukacija za korisnike bespovratnih sredstava iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova, u okviru Poziva Priprema i provedba Integriranih razvojnih programa temeljenih na obnovi kulturne baštine.

Opširnije
RIJEČ KORISNIKA: Javna ustanova Nacionalni park Sjeverni Velebit

RIJEČ KORISNIKA: Javna ustanova Nacionalni park Sjeverni Velebit

Koje aktivnosti ste vi kao korisnik poduzeli kako biste uspješno savladali eventualne prepreke koje se događaju tijekom provedbe projekta?

Projekt „Centar za posjetitelje Krasno“ je vrlo kompleksan projekt koji je, uz sve poslove vezane uz administraciju projekta, uključivao i jako puno stručnog posla vezanog uz sam Nacionalni park i naše profesije. Kako bi smo što uspješnije proveli projekt, na samom početku projekta smo uspostavili stručne timove u kojima je svaka od osoba bila zadužena za određeni dio stručnih aktivnosti. Također, s obzirom da Ustanova nije imala svoje kapacitete za provedbu određenih komponenti projekta, već u projektnoj prijavi planirali smo nekoliko vanjskih stručnjaka za vođenje toga dijela stručnih poslova. Dodatno, konstantno otvoreni kanali komunikacije prema našem resornom ministarstvu uvelike su nam pomogli u savladavanju administrativnih prepreka.

Što biste iz stečenog iskustva poručili drugim korisnicima projekata?

Za one koji prvi puta kreću u provedbu kompleksnih projekata, naš je savjet da se primarno oboružaju strpljenjem a zatim da planiraju dodatne resurse u odnosu na one planirane, što ljudske, što financijske. Administriranje projekta i rješavanje nepredviđenih situacija oduzima puno više vremena nego smo to mogli i zamisliti; provođenje projekta ne uzima u obzir da svi ljudi na projektu imaju i svoje „obične“ poslove koji također imaju prioritetne zadatke te ne mogu uvijek na prvo mjesto staviti potraživanja po projektu. Isto tako, provođenje projekta nikada nije samo u domeni korisnika; ono je međuovisna aktivnost gdje ima puno drugih dionika koji nisu dijelom ugovora te ne razumiju „rok trajanja“ projekta. S obzirom da je naš projekt uključivao vezane aktivnosti, gdje je uspješan dovršetak jedne aktivnosti bio preduvjet za početak druge aktivnosti, uvidjeli smo da su dobro utvrđene ugovorne obveze s raznim izvođačima ključne za glatko izvršenje, tako da je jedna od preporuka imati stručnu podršku u razradi tehničkih detalja svakog od ugovora.

Na koji način se dobrim planiranjem može prevenirati otežana provedba projekta?

Dobro planiranje je zapravo ključni aspekt provedbe svakog projekta. No, kako smo već naglasili prethodno, neke aspekte provedbe projekta nije moguće planirati – bilo to kašnjenja u provedbi određenih aktivnosti radi žalbi tijekom javne nabave ili dugotrajni proces donošenja odluka ključnih za projekt od strane raznih tijela koja nisu dio projekta pa sve do loših izvođača. Nažalost, ovakve situacije se dešavaju i dešavat će se na projektima i jedino čime se može olakšati rješavanje istih je osiguravanje stručne podrške i podrške nadležnih tijela.

Koji dio tijekom provedbe vam je bio najizazovniji?

Na našem projektu je u jednom trenutku paralelno radilo preko 70 stručnjaka kroz 12 različitih ugovora te je koordinacija istih bila najzahtjevniji dio. No, moramo priznati, to je također bio i najzanimljiviji dio, intelektualno vrlo izazovan, jer se vezao uz naš stručni rad i uz našu viziju što bi se projektom trebalo ostvariti. Druga stvar koja vjerujem nije samo nama bila izazovna, već je izazovna i svim ostalim korisnicima koji provode projekte, je dostizanje rokova. U našem projektu, koji je uključivao preko 30 različitih izvođača, aktivnosti od građevinskih radova, preko izrade maketa i programskih rješenja, vrijeme je jedna od stvari za koju nam se uvijek činilo da je nemamo dovoljno.

Opširnije
Povratak na vrh